piątek, 28 października 2011

Nagłówek na konkurs - Stardoll i my + krok po kroku

Uwaga! Wszystkie obrazki są w dużej rozdzielczości - klik i powiększ ;D


Jak to było?
Niektórzy z moich stałych obserwatorów, mogą pamiętać jak kiedyś, dawno, dawno temu wykonałam nagłówek dla najpopularniejszego polskiego bloga o Stardoll - Stardoll i my. Taa... Ja też pamiętam, choć wolałabym nie. W tej pracy jest kilka elementów, na które po prostu nie mogę patrzeć...

Przypomnienie:


Szansa
Ale przyszedł nowy dzień, nowa szansa... Nie, nie od razu, bo wtedy nie umiałam jeszcze tyle i nie chciałam nawet próbować, bo głupio jak biorą udział wciąż te same osoby.

Kilka dni temu weszłam na Stardoll i my, tradycyjnie powitały mnie charakterystyczne lalki w słonecznym polu - fajnie cieplutko, ale już się przyzwyczaiłam. Może Gabi zrobi niedługo konkurs? Nawet nie wiecie jak się zaczęłam śmiać, gdy zjechałam w dół z zobaczyłam posta o konkursie na nagłówek. Teraz muszę dać z siebie 110%! I oto efekt:


EDIT: Wersja poprawiona:


Wiem, że idealnie nie jest, ale jak na razie to chyba mój najlepszy nagłówek. Eksperymentowałam z oświetleniem - rysunek z lewej strony i kontra jako słońce. Szczerze to nie jestem przekonana do tego pierwszego tzn. efekt dobry, ale wykonanie średnie ;)

Krok po kroku
1. Najpierw musiałam zrobić zrzuty twarzy w dużej rozdzielczości, złożyć i wyciąć.


2. Potem ustawiłam na czarno-biały i pozbyłam się wszystkiego co mi wadziło ;D


3. Pocieniowałam twarz, "poprawiłam" usta, oczy i brwi.



4. Teraz zostało tylko kolorowanie i twarz gotowa! Wszystko byłoby cudowanie, gdyby nie minęły... 3 godziny (jednak z czasem idzie co raz szybciej :] )


5. Potem musiałam znaleźć jakieś zdjęcie, na którym bym mogła bazować (w końcu nie mogłam pozwolić na jakieś moje ukochane dysproporcje). Po znalezieniu fotki (link) musiałam ją powiększyć, wykadrować i dopasować twarz.


6. Skopiowałam twarz i ustawiłam wszystko czarno-białe. Obrysowałam ciało i dorysowałam linie pomocnicze.

7. Potem cieniowanie. Zapędziłam się i zapomniałam, że rąk i tak nie będzie widać, a szkoda, bo całkiem nieźle mi wyszły. Największy problem miałam z szyją - jak widzicie na fotce jest zwrócona w inną stronę.
Zostało kolorowanie

8. Później przyszedł czas na włosy. Szybki szkic, zarys, połysk, pojedyncze włosy, przyciemnianie, kolor bazowy i kolorystyczne refleksy (wow, jakie słownictwo XD )








9. Ciuchy się robi dosyć szybko. Zrobiłam zarys bluzki, narysowałam wzór i szczegóły, pocieniowałam.





10. Płaszcz - zarys, cieniowanie. Później narysowałam cień na bluzce


 11. Gdy już miałam wszystkie potrzebne ubrania, musiałam zrobić dodatki. Najpierw narysowałam mniej-więcej kształt i dodałam odstające fragmenty. Tekstura, cieniowanie i cień na głowie.



 12. Został tylko naszyjnik i cała postać gotowa.

13. Po zrobieniu 3 lalek złożyłam je w 1 nagłówek. Wybrałam tło (link). Potem został już tylko mój ulubiony etap - efekciarstwo np. głębia tła, dodanie słońca, kontra (masakra z słuchawkami, każda nitka po kolei), refleksy między drzewami, efekt bokeh i vintage. EDIT: Postanowiłam jeszcze co nieco poprawić ;)



Poprawa:


KONIEC :D

Podsumowanie
Wielkie dzięki za uwagę, to był jeden z dłuższych postów w moim życiu. Bardzo mi zależy na Waszym zdaniu co do nagłówka i moich eksperymentów - proszę o komentarze.
Jeśli macie jakieś pytania odnośnie nagłówka czy Krok po kroku - piszcie.

27 komentarzy:

  1. Jesteś chyba jedyną osobą, która robi to w taki sposób. Pełen podziw. Ta twarz po cieniowaniu wygląda kapitalnie. Jakiego programu używasz? Korzystasz z tabletu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Roksetka pisze...
    Jesteś chyba jedyną osobą, która robi to w taki sposób. Pełen podziw. Ta twarz po cieniowaniu wygląda kapitalnie. Jakiego programu używasz? Korzystasz z tabletu?

    Dziękuję :D Używam Photoshopa CS3 i tabletu Wacom Bamboo Pen & Touch Special Edition.
    wieczko6

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm... Praca jest wyjątkowo efektowna, choć wydaje mi się, że przesadziłaś trochę z cieniowaniem, tak, że lalki nie bardzo przypominają te ze stardoll. Ja jestem zdania, że trzeba znaleźć złoty środek między naprawdę realistycznym cieniem, a pozostaniem przy stardollowej konwencji (choć to opinia tylko moja)

    I bardzo mnie ciekawi Twoja technika pracy - w życiu nie spotkałam się z takim sposobem cieniowania, gdzie najpierw cieniuje się na czarno-biało, a później dodaje kolor xD Jakoś nie wydaje mi sie to praktyczne, więc skąd taki pomysł na technikę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Liddy jesteś po prostu GENIALNA! Najbardziej podoba mi się ta dollka w berecie. Cudo! Jesteś w tym coraz lepsza :)
    I wieesz... tak po koleżeńsku to mogłabyś mi kiedyś też coś maznąć c'nie? :D
    Z góry dzienx ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. zatkało mnie ! To jest przecudowne ! Zastanawia mnie tylko jak ty to kolorujesz :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki masz rozmiar tabletu? na allegro jest tylko A5 oraz A6 .

    OdpowiedzUsuń
  7. efekt je kapitalny, mnie ten nagłówek sie bardzo podoba, tylko uroda lalki z nausznikami, ją bym zmieniła. Wiem, ze nie wszyscy są piekni ale ona odstaje od dwóch pozostałych. Jesli dasz rade to zmenic nie psując wszystkiego to ten nagłówek będzie przesliczny!!! pomysl o tym !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ziutencja pisze...
    Hmmm... Praca jest wyjątkowo efektowna, choć wydaje mi się, że przesadziłaś trochę z cieniowaniem, tak, że lalki nie bardzo przypominają te ze stardoll. Ja jestem zdania, że trzeba znaleźć złoty środek między naprawdę realistycznym cieniem, a pozostaniem przy stardollowej konwencji (choć to opinia tylko moja)

    I bardzo mnie ciekawi Twoja technika pracy - w życiu nie spotkałam się z takim sposobem cieniowania, gdzie najpierw cieniuje się na czarno-biało, a później dodaje kolor xD Jakoś nie wydaje mi sie to praktyczne, więc skąd taki pomysł na technikę?
    ...
    Co do środka to był eksperyment. Najpierw czarno-biały, a potem kolor - widziałam to kilka razy w necie i wiele osób uważało, że tak się łatwiej cieniuje, a potem nadaje miejscami inne odcienie skóry, bo w sumie to nie jest jednolita.

    wieczko6
    ___

    xXEwelina1996Xx pisze...
    Jaki masz rozmiar tabletu? na allegro jest tylko A5 oraz A6 .
    ...
    A5
    wieczko6
    ___

    efekt je kapitalny, mnie ten nagłówek sie bardzo podoba, tylko uroda lalki z nausznikami, ją bym zmieniła. Wiem, ze nie wszyscy są piekni ale ona odstaje od dwóch pozostałych. Jesli dasz rade to zmenic nie psując wszystkiego to ten nagłówek będzie przesliczny!!! pomysl o tym !!!
    ...
    Mi się wydaje nawet, że ze środkową lalką też jest coś nie tak. Nie wiem, kombinowałam i ogarniam. Najchętniej bym powiedziała, że to lalka już taka była, ale w summie to ja odpowiadam, za efekt końcowy i tak po prostu nie wypada...

    wieczko6

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze cię podziwiałam:)
    Pierwszy raz spotykam się z taką techniką. Jest bardzo pracochłonna, więc tym większe brawa dla ciebie.

    Czepię się jedynie lalki po lewo - jest dziwna. Przypomina mi trochę wiedźmę (chyba przez ten nos, hahaha).

    Tak to wszystko ślicznie, pięknie, do schrupania.

    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Grrr nie pojmuję jak ty zrobiłaś te włosy. ;P
    Mogłabyś rozpisać to szczegółowo?

    Nagłówek świetny... tylko trochę za realistyczny. :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Marycha (marlesia111) pisze...
    Grrr nie pojmuję jak ty zrobiłaś te włosy. ;P
    Mogłabyś rozpisać to szczegółowo?
    ...

    Myślę, że niedługo dodam jakiś szczegółowy tutorial w formie obrazka lub filmiku.
    wieczko6

    OdpowiedzUsuń
  12. To jest cudowne, ale jak dla mnie pierwsza twarz jest trochę dziwna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Droga Liddy! Znasz mnie przecież;) Monika z IIIA
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne. Wygląda trochę jak z simsów. Ile nad tym pracowałaś?

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie zgodzę się z Roksetką - nie tylko wieczko maluje w ten sposób,ja również tak malowałam. Ale szczerze? Malowanie w odcieniach szarości a potem na to kolor bardzo wydłuża czas robienia całości a w dodatku nie daje mi takiej precyzji,w efekcie trzeba robić niejako dwukrotnie pracę,by wyglądała dobrze.

    Włosy ukazane na dollkach są łatwe,jeśli ma się tablet,bo daje zmiany nacisku,przez co możemy bawić się wielkością pędzla,jego kryciem,et cetera. Myszką są właściwie niewykonalne,choć jakby się ktoś uparł to by i zrobił. Mysz nie daje takiej płynności ruchu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ładne :) ale bardziej wole takie stardollowe lalki

    OdpowiedzUsuń
  17. Nagłówek piękny, ale nie umiem sprecyzować, czym różni się lewa dollka od reszty :). Ładnie oświetliłaś, jeżeli mogę się tak wyrazić :D.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. jedyny minus to ze wyglada jak 3D jezlei ktos szuka naglowka na stardoll :) a tak to jestes genialna i nie robisz jakis pokrak jak inni ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jedyna w swoim rodzaju. Podziwiam Cię. Zaszłaś tak daleko bez niczyjej pomocy. :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Booże !! Jesteś genialna, genialna naj genialszymi ^^. Wrzuciałabyś jakąś instrukcję, na te cieniowanie głowy ! ;*** Bardzo Cię proszę ; )To wgl jakieś cieniowanie jest.? instaluje się je.?

    Olenka2301

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawi mnie jedynie jak ty to robisz, że z szarego zmieniasz na kolor ;) No bo jak przejedziesz myszką po tym to zamażesz ten szary "szkic" ;) A kiedy dodasz nowy poradnik? Najchętniej dowiedziałabym się o cieniowaniu ;3

    OdpowiedzUsuń
  23. hej zapraszam na mojego bloga :
    Lucyna345-stardollimy.blogspot.com
    są tam 2 konkursy jeden o LE drugi o nagłówku :) masz szanse zdobyć pierwsze miejsce na konkursie z nagłówkiem zapraszam ;***********

    OdpowiedzUsuń
  24. genialne cienie,spróbuję dzisiaj zrobić twój sposób

    OdpowiedzUsuń
  25. ZGŁASZAM KOPIOWANIE!
    http://stardolimarzenia.blogspot.com/2012/03/grafika.html
    MissParis125 powiedziała, że to jej praca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, usunęła post >.< Ale mam screeny z rozmowy na GG

      moje gg - 15787347

      Flora-Kasia1998

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D