poniedziałek, 9 grudnia 2013

3 kolory (cz. II niebieski)



Czas na II część moich listopadowych fotografii. Część I - zielony jest dostępna tutaj. Niebieski to niebo. Spokój. Wolność. Kiedy już stwierdziłam, że moje palce wystarczająco przemarzły, zobaczyłam na niebie małe stado ptaków - fantastyczny temat. Rozdmuchane chmury stworzyły świetne tło, a podkreśla je bardzo szeroki kadr.



Uwielbiam abstrakcyjność, geometryczność i minimalizm uchwycony na fotografii. Dosyć nietypowa kompozycja z "pięciolinią" - kocham eksperymenty. Spodobał mi się przede wszystkim kontrast temperatularny błękitnego nieba oraz niemal pomarańczowego drzewa. Jest w tym tez coś "tapetowego"



Makro jest ryzykowne. Łatwo popaść w kicz, robić wciąż to samo. Sama głębia to nie wszystko. Mam mnóstwo takich fotografii, jednak ta jest naprawdę jesienna i zwyczajnie mi się podoba ;)



Nauczycielka z malarstwa często zauważa, że uwielbiam zabawę ze światłem. Uczciwie się przyznam, że z kolorem wciąż wojuję, ale ciekawe ułożenie cieni samo mi się rzuca w oczy. Kadr na pierwszym zdjęciu może pozostawia wiele do życzenia, lecz wciąż się uczę. Druga fotografia jest bardzo "fakturalna". Pion. W pierwszej chwili nie wiadomo, co to jest. Czy to może odbicie? Są drzewa, charakterystyczne dla mojego rejonu - te same, co na pierwszym zdjęciu.



Na koniec szczyt minimalizmu ze szczyptą dynamizmu. Im mniej, tym więcej. Możecie to potraktować jako żart, choć myślę, że to zdjęcie wiele mówi o współczesności. Nie ma już nieba bez "pięciolinii". A propos - część muzyczna. Trochę inny klimat niż ostatnio, bardziej folkowo i na luzie. PS Jak zwykle jestem przeogromnie ciekawa Waszych komentarzy, w zamian zdradzę, że kończę II poradnik ;D

5 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podobają :D Szczególnie pierwsze, kontrast kolorów sprawia, że zdjęcie wydaje się mocne, ale zarazem delikatne i to mi się podoba.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za opinię. Jeszcze mam jedno podobne - będzie w III części ;)

      Usuń
    2. A jaki kolorek będzie? 8D

      Usuń
  2. Pięciolinia i zdjęcie pod nią jest świetne! Reszta też jest całkiem. Kocham robić zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Przyznaję, jest to bardzo wciągające :D

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D