sobota, 2 sierpnia 2014

Krok po kroku - hipisowski van w słonecznym polu


Zawsze lubiłam oglądać takie coś, więc chyba wypadałoby dodać "Krok po kroku" z najnowszego nagłówka. Muszę jeszcze dodać, że van był moim drugim wyborem. W pierwszej wersji była jaskinia, niestety z czasem mi szło coraz gorzej, było strasznie płasko, po prostu nie czułam tego. Pierwsze od czego zaczęłam to nieco inspiracji. Ważne jest nie przekraczanie granicy między inspiracją a kopią. Powyżej kadr z "Ojca Chrzestnego" (kolory, statua) oraz model vana (konstrukcja). Jak widzicie moja wersja nie jest odwzorowaniem.


Kiedy pojawiła się wstępna wizja, zrobiłam szybki szkic kolorystyczny. A raczej szkice. Dużo wersji, wiele dopracowywania, eksperymentowania. Po czym wyszło coś takie. Świeci? Świeci. Kolory grają? Grają. Biorę to. Z pomocą modelu zrobiłam lineart i mogłam się zabrać za konkrety.



Przy tego rodzaju pracach bardzo przydaje się trochę dokładniejszy szkic w czerni i bieli. Jak widzicie przesunęłam światło, by się ładniej układało. Przyszedł czas na właściwą grafikę. Na początek szybkie rozłożenie kształtów.



Światło to podstawa. Formy mają nie tylko przedmioty, światło też je ma. Światło też ma kolor. Tu jest ciepłe. Zwróćcie uwagę na barwy białego lakieru. to nie są po prostu różne odcienie szarości. Niebo ma nieco ciemniejszy kolor, ale to pozwala światłu "świecić".



Wstępnie obrane kształty pozwalają nam oczami wyobraźni zobaczyć efekt końcowy. Kiedy doszłam do tego etapu, przyszła pora na detale i tło. Zasada "od ogółu do szczegółu" niesamowicie ułatwia życie, pozwala scalać obraz. Na koniec drobne poprawki i poprawienie kadru. Koniec :)



Nie twierdzę, że praca jest idealna, ale taki poradnik może komuś pomoże. Całość wykonana w Photoshopie CS3, chmury w Paint Tool SAI. W razie pytań, próśb, zażaleń, podziękowań (?) - poniżej jak zwykle możecie skomentować, z chęcią odpiszę. Na koniec fantastyczny, porywający duet, który wszyscy znają z "Crazy", a warto się zagłębić w ich inne kompozycje ;)

7 komentarzy:

  1. Super! Ja chcę więcej krok-po-kroków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie posty z "krok po kroku" bardzo mi się podobają. Nie wiedziałam nawet ile prób podejmujesz podczas robienia takiego tła. Najbardziej zdziwił mnie obrazem czarno-biały. Busik o wiele lepiej wygląda z ozdobnymi znaczkami niż bez nich. Sama go szkicowałaś czy miałaś pod spodem zdjęcie i tylko obrysowałaś? Jakim pędzlem robiłaś trawę? To chyba jakiś bardziej po te wchodzące w "markery". W sumie to trochę mnie teraz zaczęła gryźć ta równa linia oddzielająca niebo od ziemi. Może to przez to, że mieszkam na terenach gdzie niespotykany jest taki widok :D
    Czym różni się PS CS3 od CS5? Bo ostatnio zauważyłam, że wiele osób ma 3, a ja mam 5 i teraz nie wiem który jest lepszy (oczywiście dopiero zaczynam go rozgryzać). To takie dziwne uczucie gdy chcesz zapisać pracę jako plik .png i zamiast "Wyeksportuj" (jak w gimpie) dajesz po prostu "Zapisz jako" haha

    Co myślisz o Wacom Bamboo 3 Pen & Touch CTH-470?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prób i wersji zawsze jest więcej, a tu było wyjątkowo dużo. Miałam wcześniej 2 okropne kolorystyki, które jakbym mogła, to bym spaliła. Czarno-biały był na szybko, bo chciałam mieć na czysto rozmieszczone światło, dosyć przydatne. Bus na początku obrysowałam, ale w trakcie czasem musiałam zerknąć na model. Mam wymówkę - nigdy nie widziałam takiego vana na żywo ;D Oprócz chmur, które są z SAIa, korzystałam z pędzla z mojej ulubionej paczki:
      http://jamajurabaev.deviantart.com/art/Jama-s-digital-ink-brushes-460139799
      Mi się takie równe linie zdarzają, choć faktycznie rzadki widok. Zgodnie z nazwą 5 to nowsza wersja 3. Dokładnych różnic nie znam (wujek Google z pewnością pomoże), jednak z reguły jest to tylko kilka bajerów. Nie wiem, z czego to wynika, ale 3 jest faktycznie popularna. Co do tabletu, nie śledzę tego na bieżąco, więc za dużo nie doradzę. Często widuję (chyba) ten model, wydaję mi się, że w naszej szkole właśnie takie mamy. Popularność może o czymś świadczyć, ale sama nie mogę za dużo o nim napisać.

      Usuń
  3. Bardzo lubię te posty z serii "krok po kroku". Twój jest świetny, gdyż pokazałaś coś, czego nie było u innych. np. szkic w czerni i bieli. To na pewno ułatwi mi i nie tylko wykonać tło. Co do pytań, ja nie mam, gdyż wszystko jest fajnie opisane wyżej, w poście. Pozdrawiam i czekam na więcej Twoich prac ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czemu jesteście tak zdziwieni czernią i bielą, sama często na nie trafiam w różnych tutorialach. Cieszę się, że post jest w miarę zrozumiały, gdyż tłumaczenie nigdy nie było moją mocną stronę (nie twierdzę też, że słabą).

      Usuń
    2. Ja jestem zdziwiona może dlatego, że jestem samoukiem i nigdy nie oglądałam/czytałam żadnych tutoriali oprócz twoich "postów" ;p

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D