poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Pytajcie o wszystko!

Jestem właśnie w trakcie pracy nad wyglądem Uzależnionych i w związku z tym jest mały zastój na blogu. Nie chcę, byście myśleli, że nic nie robię, więc wpadłam na pomysł...

Ten post powstał z myślą o Was - pytajcie o wszystko! Naprawdę, co chcecie i ile chcecie (pamiętajcie, że trwa II edycja "Złotych Komentatorów". Czy to sprawy graficzne, plastyczne, muzyczne, czy też bardziej prywatne - nie ma znaczenia. Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi, a odpowiadać będę ja, więc nie ma się czym przejmować. Jeśli macie z czymś problem, to jest miejsce, by go rozwiązać. Pamiętajcie, że nie zawsze jestem w stanie odpisać na GG, więc warto.
Palce na klawiaturę i do dzieła! Postaram się jak najszybciej dać odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania :D


Chyba jedyny w moim życiu film, który był (na swój sposób) lepszy od książki. Sama "mini-powieść" jest świetnym początkiem, a obraz dobrym rozwinięciem (moi drodzy, a mówimy o prozie Kinga!). "Skazanych na Shawshank" szczególnie tworzy muzyka Thomasa Newmana (znowu nazwisko świadczące o pewnej klasie). Czy potrzeba jeszcze zachęt? Utwór znalazł się na mojej ukochanej kolekcji "100 Greatest Film Themes", którą serdecznie polecam.


EDIT: Informuję, że odpowiedzi na resztę pytań pojawią się w specjalnym, podsumowującym poście ;D

62 komentarze:

  1. Ja Droga Matro (O ile mogę się tak do ciebie zwrócić) chciałem spytać kiedy będzie poradnik? Najlepiej dotycząca tego stylu: http://grafikawieczko6.blogspot.com/2011/10/nagowek-na-konkurs-stardoll-i-my-krok.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo miałam plany zrobić przez wakacje jeden, wielki, kompletny poradnik, ale okazało się, że wbrew pozorom mam niewiele więcej czasu.
      Chyba jednak znalazłam rozwiązanie tego problemu i wkrótce zacznę wdrażać mój nowy pomysł ;)
      wieczko6

      Usuń
  2. a ja mam pytanie. czemu tak cudownie graficzysz?:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, cudownie bym tego nie nazwała. Mimo wszystko "poziom", na którym teraz jestem, zawdzięczam przede wszystkim ciężkiej pracy (nie tylko graficznej).
      wieczko6

      Usuń
  3. Mogę liczyć na kilka odpowiedzi? (wiem, zachłanna jestem)

    1. Skąd się wzięła nazwa Liddy? (To pytanie dręczy mnie od jakiegoś czasu, więc chciałabym poznać tę 'długą historię')
    2. Ulubiona książka?
    3. Skąd wzięła się nazwa Wieczko6?
    4. Czym najczęściej ostatnio rysujesz? (węgiel, kreda, pędzel, kredki"Bambino", ołówek,...)
    5. Czym piszesz w szkole (pisałaś tamtego roku)?
    6. Ulubiony kolor?
    7. Ulubione warzywo?
    8. Objadasz się słodyczami, czy wolisz (jak Stefi) zdrowe jedzonko?
    9. Pijasz kawę?
    10. Ulubiony smak lodów?

    Dzięki, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będzie długie... Zacznę może od pytania nr. 3, żeby było "logiczniej".

      3. Nazwa wieczko6 została stworzona pewnego słonecznego dnia, kiedy 6-8 letniej Martusi tata zakładał e-mail. Weź tu coś wymyśl... Przede mną leżało opakowanie z "Bakusia" Metodą skojarzeń, stwierdziłam, że "wieczko" brzmi trochę podobnie do mojego nazwiska. Tradycyjnie zwykła nazwa była zajęta i poczta zaproponowała "wieczko6". Tak już zostało, a przynajmniej do czasu...

      1. Po kilku latach zaczęło się okazywać, że na niektórych stronach są osoby o nicku "wieczko6" (ba! 2 razy trafiłam na to, że dane tych osób odpowiadały moim, a na tamtych stronach na 100% byłam pierwszy raz). Było to jeszcze na początku "popularyzowania" moje nicku wieczko6, więc nie byłam za bardzo przywiązana.
      Rejestrując sie na DeviantArt postanowiłam zrobić to jako "Liddy". "Lid" to m. in. "wieczko" po angielsku, a angielską metodą zdrobniania imion wyszło "Liddy". Tym sposobem osoba, która chce mnie traktować poważnie, z dystansem mogłaby nazwać mnie Lid.
      Co zabawniejsze nick "Liddy" jest popularniejszy od "wieczko6", więc np. na DA jestem "LiddyCharm", ale to już kolejna historia...

      2. Ojojoj, bardzo ciężko. BTW muszę aktualizować zakładkę "O mnie". Z pewnością nie jedna, a kilka książek albo nawet serii.
      Po moim apartamencie można się domyślić, że lubię serię o Harry'm Potterze (dzięki tym książkom zaczęłam na poważnie czytać).
      Z Kinga dobrze wspominam "Dead Zone" (było wiele polskich tytułów, za to radzę nie oglądać ekranizacji, bo nie ma nic wspólnego z książką) oraz "Rękę Mistrza" (główny bohater jest artystą, więc temat mi bliski. Niestety zakończenie jest, jakie jest, ale książka się ratuje genialnymi opisami przyrody PS. nie wierzę, że to piszę, ale zachwyciły mnie opisy przyrody).
      Przeczytałam na razie 6 z hakiem powieści Sir T. Pratchetta i już mnie urzekł. Na razie najbardziej mi się podobał "Mort", ale zanosi się na to, że "Trzy Wiedźmy" zajmą jego miejsce. Świetny humor, dobre książki na ćwiczenie wyobraźni.
      Seria o Sherlocku Holmesie zawsze będzie wysoko na mojej półce (a przynajmniej jak mi Dominika odda). Ciężko mi wyróżnić konkretną powieść czy opowiadanie, ale z pewnością świetnie wypadają dwa przełomowe opowiadania (ten z walką z Moriatym oraz "Pusty dom") i tekst kończący serię, sir Doyle naprawdę dał nadzieję ludziom oczekującym wojny.
      Kim bym była, gdybym nie przytoczyła "Wiedźmina"? Dzięki takim opowiadaniom i powieściom jestem patriotką!
      Nie wiem czy do książek zaliczasz komiksy, ale jeśli tak, to na pewno seria "The Walking Dead" (dobrze napisane postacie, genialne ilustracje, oczywiście od 2 tomu) oraz "Batman: Rok Pierwszy" oraz "Powrót Mrocznego Rycerza" Franka Millera (dla każdego fana prawdziwego Batmana - czysta klasyka. Te komiksy przypominają kim jest prawdziwy Mroczny Rycerz, a nie jakiś przebieraniec dla małych chłopców). Przy okazji: obecny wizerunek Batmana oraz Gotham przyprawia mnie o depresje. Nie zwiedźcie się - sięgajcie do komiksów!

      (c. d. zaraz)

      wieczko6

      Usuń
    2. 4. Zawsze byłam, jestem i będę fanką ołówków. Jak tylko zakupię, to może do tego zestawu dołączą Markery Copic. Jeśli chodzi o wszystkie formy "malowane", to nigdy za bardzo mi to nie wychodziło, ale zamierzam nadrobić na lekcjach malarstwa (w końcu będę za 4 lata robić z tego dyplom!).

      5. Ciekawe pytanie :) Myślę, że najodpowiedniejszą odpowiedzią będzie - cudzym długopisem. Mam talent do gubienia wszelkiego rodzaju pisadeł i zazwyczaj są po prostu pożyczone.

      6. Nie mam ulubionego koloru, za to uwielbiam przełamanie bieli, szarości lub czerni jakąś intensywną barwą.

      7. Czy czekolada to warzywo? :D Poważnie - chyba pomidor i sałata.

      8. Z tym objadaniem to bym nie przesadzała, ale uwielbiam słodycze, choć na dłuższą metę wolę ostre i słone niż słodkie (bardzo szybko mam uczucie "eee... za dużo..."). Co nie zmienia faktu, że nie pogardzę dobrą sałatką grecką czy jakimś "Stefciowym Żarciem" (zawsze wychodzę od niej pełna).

      9. Pijam - o tak! Najbardziej lubię karmelowe Cafe Latte. Boję się, że teraz, kiedy będę miała po drodze do szkoły ze 7 miejsc (a z dworca jest tylko 10 minut), gdzie można kupić kawę, to będę piła na okrągło.

      10. Lubię wszystkie lody z klimatów czekolado-ciastkowych, truskawkowo-leśnych i owoce egzotyczne. Jednak nigdzie nie jadłam tak pysznych lodów jak w kawiarni w Bielsku-Białej albo Żywcu (nie pamiętam dokładnie, ale w środku były charakterystyczne kolory - pastelowe róż i zieleń oraz cegły), a lody były o smaku... Róży! Naprawdę polecam.

      wieczko6

      Usuń
    3. Ooo ja mieszkam w Bielsku :)

      Usuń
  4. Aha, i jeszcze jedno - od kiedy robisz grafiki i miałabym prośbę byś mi powiedziała - jak rysowałaś za pomocą myszki i jak rysujesz teraz, ogólnie pytanie o Twojej grafice sprzed lat. ;D ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze moje grafiki powstawały w Paincie jak miałam 5 lat, ale chyba nie o to chodzi. W grafikę się wciągnęłam, jak projektowałam przypinki oraz dyplomy na miejscowy "Przegląd Twórczości Artystycznej Szkół Specjalnych". Grafikę na poważniej i Stardollową wykonuję od jesieni 2010 r.
      Jak rysowałam myszką? Do dziś się zastanawiam. Wektor, wiadomo, to co innego, ale z pomocą piórka jest 1000 razy wygodniej. Z moich pierwszych grafik pamiętam tylko manię na robienie wszystkiego na nowych warstwach oraz krzywe, przetłuszczone włosy w Corelu. Wtedy moimi graficznymi idolami byli graficy z "New Look" (dzięki nim zainteresowałam się grafiką Stardollową), JulitQa93 oraz MagdoMilowicz.
      Dzisiaj moja praca wygląda zupełnie inaczej. Mam trochę inne "poczucie piękna" oraz jestem bardziej zorganizowana.
      Jak porównuję tamte i te czasy, to nie uważam, że jest wiele lepiej. Wtedy może grafika Stardollowa nie była na takim poziomie, ale z pewnością było znacznie estetyczniej. Teraz jest wysyp wiecznie początkujących grafików, którzy porywają się to szalone pozy i wyszukane fryzury, kosztem estetyki. Trzeba powoli, po kroczku i korzystać z tego, co daje Stardoll, zamiast od razu wszystko tworzyć samemu.

      wieczko6

      Usuń
  5. jak Ty to robisz że dajesz cienie w tych samych miejscach co inni, a wygląda to zupełnie inaczej. Jak ja bym zrobił obojczyki tak jak ty w tym "elfim" nagłówku na creative, wyszedłbym za beztalencie, a Tobie wyszło to rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wygląda to inaczej, bo to jedyne miejsce w nagłówkach, gdzie pozwalam sobie na delikatne cieniowanie nieco rozmytym lub całkiem rozmytym pędzlem.
      Mimo to na "elfi" nagłówek, nie mogę patrzeć. Przedobrzyłam z cieniowaniem całej reszty.

      wieczko6

      Usuń
  6. Zrobisz jakiś poradnik o grafice...? Była bym bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pisałam wcześniej z wielkiego poradnika będą nici, ale mam inny pomysł i niedługo zacznę go wprowadzać w życie.

      wieczko6

      Usuń
  7. Pytania co za bez sens u mnie bakteria koli podobnie jak u ziutencji,atu pytania!
    Ja być zmuszona do takiego komentarzu

    Z najczulszymi(albo co jeszcze wymyślisz)pozdrowieniami martatojamarta

    OdpowiedzUsuń
  8. Przekroczyłam limit pytań? :)

    1. co zrobić, gdy piórko straci czułość z komputerem? (stało się tak, niestety po kilku dniach użytkowania Tabletu)

    2. Mam pytanie - jak tworzysz włosy? Nie chodzi mi o krok po kroku, ale widocznie nie tak jak Wiwerna (czyli piórkiem włosek po włosku), ani w stylu mangi. :)

    3. Co to jest wektor? Skąd go się bierze?

    4. Czy praca z SIA różni sie od pracy normalnej (tablet + np. Photo Shop)?

    5. Ile Stardollarów kosztowałby "dódl" na stronę, podobny do Liddy, ale z drugiej strony inny?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. (taka laleczka, chodzi o sam prototyp)

      Usuń
    2. 1. W sensie działa, tylko linie są jednakowej grubości czy w ogóle nie reaguje? Jeśli to pierwsze (lista kroków, które powinny pomóc, jeśli nie pomogą, to przejdź do następnego kroku):
      a) Sprawdź czy pędzle mają ustawione reagowanie na siłę nacisku.
      b) Wyłącz wszystkie programy, odłącz tablet na 20-30 sekund i najlepiej podłącz do innego gniazda.
      c) Wyloguj i zaloguj się z powrotem.
      d) Zresetuj komputer
      W przypadku, gdy tablet po prostu nie reaguje - zacznij od punktu b).

      3. Zacznę od tego, co to jest wektor. Prace, które powstają w programach typu Gimp czy Photoshop to grafika rastrowa. Grafika rastrowa składa się z ciasno ułożonych obok siebie pikseli, jeśli się go bardzo powiększy - obraz staje się nieostry.
      Grafika wektorowa składa się z kilku punktów, które połączone liniami i krzywymi tworzą tą obraz. Wektor możesz powiększać, ile chcesz, a i tak jakość będzie zawsze taka sama. Przypomina to trochę pracę na układzie współrzędnych.
      Grafikę rastrową można porównać do kartek w kratkę, gdzie każda kratka to jeden piksel. Grafika wektora jest jak ułożone słupki (punkty), które się łączy z pomocą np. wstążek (linii).

      2. Włosy od zawsze wykonuję w wektorze, dzięki temu mam pewność, że nigdy nie będą np. kanciaste. Od pewnego czasu tym sposobem robię również ciała i włosy. Warto zauważyć, że graficy na Stardoll pracują w wektorze.

      4. SAI w porównaniu z Photoshopem jest bardziej nastawiony na typowe "malowanie" pędzlami, a nie obróbkę grafiki. Jest znacznie więcej ustawień pędzli (choć niektórych też brakuje), jednak jeśli chodzi o Digital Painting, to zdecydowanie SAI. Za to najlepiej sprawdzają się te programy w duecie.

      5. Ta postać czy babeczki są dla mnie jak kolory dla Google, taki znak firmowy i raczej nigdy bym nie wykonywała czegoś takiego na zamówienie.

      wieczko6

      Usuń
  9. Liddy, nie udawaj, ty tam wcale nie pracujesz tyle (czas na autisticowanie też musi być). Ale dobra, pytanie to pytania - walne ci takie jakieś idiotyczne z fejsa:
    1. Jaki masz kolor klawiatury?
    2. Jakiej długości skarpetki najczęściej nosisz?
    3. Czy nadużywasz słowa "katastrofa" i "tragedia"?
    4. Gdzie zapodziałaś Fitzka w odpowiedzi o dobrych książkach? (chyba że Pratchett i spółka go wyparli, to zrozumiem. Są nawet grupy wsparcia do tego!)
    5. Czy zamierzasz zacząć seryjną produkcję unikatowych trampek a la Liddy Charm? :D

    To jest koment czysto wakacyjny. Możesz, a nawet powinnaś go zignorować. Zaczynają się u mnie pojawiać objawy schizofrenii nr.2 (ta Dwójka jest tu bardzo znacząca :D). Szczerze, serio jestem chora, ale może kiedyś wyjdziemy na jakiś spacer?




    Wiesz, call me maybe :D (mam to na Magic Piano i świecę! :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy graficzenie to nie autisticowanie?
      1. Klawiaturę mam czarną. Ogólnie sprzęt komputerowy najsolidniej/najprofesjonalniej wygląda w tym kolorze. Za to marzy mi się takie coś (ale do Photoshopa, bo ta nakładka jest chyba do Premiera): http://www.gearnuts.com/images/closeup/xl/1600-Logic9KeyAl_03.jpg

      2. Długie, a w zimę najczęściej do kolan (nie są tak niewygodne jak rajtuzy czy leginsy, a bardzo dobrze grzeją). Nie ogarniam stopek, całe życie w nich nie chodziłam i na starość też się nie nauczę... ;P

      3. Nieee, ale wiesz, że zdarza mi się "masakra", a to wystarcza za oba.

      4. Nad Fitzkiem się zastanawiałam, jednak stwierdziłam, że już jest tego trochę dużo i myślę, że musiałabym poczytać jeszcze jakieś inne jego książki. "Terapia" była nieźle skonstruowana, ale teraz uważam, że dzisiaj domyśliłabym się zakończenia. "Makabryczna gra" bardziej trzymała w napięciu, jednak czegoś mi brakło do tej listy.

      5. Chciałabym, lecz 1. Nie mam trampek. 2. Nie mam czasu.
      Za to odeślę Cię tutaj (nie ma to jak dobry, niemiecki Handmade):
      http://www.bobsmade.com/

      Szczególnie tu:
      http://www.bobsmade.com/2012/08/12/house-doodle/


      Chętnie wezmę Schizo-Lady na spacer, tak jak zaleca pan doktor ;)

      wieczko6

      Usuń
  10. Hej Liddy !<3
    Pozdrawiam Cię z mojej planety :P
    Mam do Cb(czytaj:UWIELBIAM TWOJE RYSUNKI,GRAFIKI itp.)3 pytania :3

    1.Jak zrobiłaś ,że jak się kliknie na babeczkę to się przechodzi w wybraną stronę ?:3

    2.Czy zobaczyłaś moje grafiki(czyt.marne porównując do twoich) na blogu? jolka-23.blogspot.com ? :3

    3.Twoja ulubiona książka? :)
    jolka-23 :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Uwielbiam to pytanie, raz na miesiąc to minimum ;D
      Można to robić na wiele sposobów, a jeśli chcesz coś edytować w trakcie, to niestety trzeba trochę ogarniać HTMLa. Najprostszą metodą jest korzystanie ze strony "image-maps.com". Jeżeli wpiszesz "image-maps" na YT to wyskoczy wiele poradników.

      2. Już byłam kilka razy, ale zajrzę.

      3. Odsyłam do wcześniejszych odpowiedzi.

      wieczko6

      Usuń
  11. Zawsze chciałam zadać Ci kilka pytań a teraz jak jest do tego specjalny post to mam pustkę w głowie >: No ale okej..zaczynam:
    1.Czy podobają Ci się Conversy lub vansy?Jeżeli tak to co bardziej?
    2.Jak znalazłaś Stardoll?
    3.Co masz ustawione na pulpicie w komputerze?
    4.Jaki masz telefon?
    5.Czy lubisz matematykę?
    6.Czy masz zwierzęta?Jeżeli tak to jakie?
    7.Słodycze vs.fast-foody..co wybierasz?
    8.Ile masz wzrostu?
    9.Czy gdy się uśmiechasz masz dołeczki?
    10.Ile ważysz?
    11.Jaki jest Twój ulubiony ciuch?
    12.W jakim stanie jest Twój telefon?
    13.Tak mniej więcej w ile godzin robisz nagłówek?
    14.Gdy zaczynałaś graficzyć jakiego programu używałaś?
    15.Jak wpadłaś na pomysł by stworzyć taką Liddy?*w sensie że chodzi mi o tą laleczkę co masz na nagłówku*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze 16 :3
      16.Jakie są Twoje ulubione piosenki Nirvany?*czytałam że podobno lubisz Nirvanę :3*

      Usuń
    2. 1. Jako model trampków to zdecydowanie Conversy, ale nigdy nie uważałam, że przyklejenie loga do buta sprawia, że jest wart ponad 100, gdzie ja trampki wykańczam po pół roku i nie warto inwestować więcej niż 30zł.

      2. Jak miałam 7-9 lat to byłam wielką fanką ubieranek. W ten sposób trafiłam na Stardoll, gdy jeszcze były tam tylko takie rzeczy. Po roku czy dwóch znowu trafiłam na tę stronę (zmieniła się nie do poznania) i postanowiłam się zarejestrować.

      3. Tło, które wykonałam dla Uzależnionych. Często mam swoje prace na tapecie. Dzięki temu komputer jest bardziej osobisty i czasem osoby, które nie wiedzą, mogą w miarę bezstronnie skomentować.

      4. Samsung Galaxy S+ i zamieniłabym go jedynie na wyższy model. Początkowo zbierałam na iPhona, ale teraz się cieszę, że mi się nie udało nazbierać tej kwoty. Jestem z niego bardzo zadowolona.

      5. 10.000 takich samych słupków przyprawia mnie o załamanie nerwowe, ale lubię zadania logiczne czy tzw. z gwiazdką. Taki już paradoks, że matmy jako przedmiotu nie cierpię, pomimo tego, że zawsze byłam z niej dobra.

      6. Mam brata. Myślę, że więcej nie trzeba dodawać.

      7. To zależy na co mam ochotę, jednak są też zdrowe słodycze i zdrowe dania typu fast-food, więc nie warto z założenia traktować je jako coś gorszego.

      8. i 10. Od pewnego czasu się nie ważę i nie mierzę - jest mi z tym bardzo dobrze :D Ogólnie moje wzrost i waga są raczej przeciętne.

      9. Nie, ale mój brat i znaczna część rodziny ze strony mojego taty ma.

      11. Moim ulubionym ciuchem jest zdecydowanie wielka, biała koszulka z nadrukiem Homera Simpsona robiącego "D'Oh".

      12. Muszę stwierdzić, że jak na to, co przeszedł, jest w stanie rewelacyjnym. Co najmniej ze 7 razy wypadł mi na beton i potoczył się jeszcze ze 5 metrów. Jedyne co z nim nie tak, to 2 małe, nieprzeszkadzające odpryśnięcia lakieru na kątach obwódki. ANI JEDNEJ RYSY NA EKRANIE!

      13. Bardzo różnie. Nie liczę nigdy w godzinach. Od 1 dnia do tygodnia.

      14. Photoshopa.

      15. Nie pamiętam dokładnie, ale najprawdopodobniej siedziałam wtedy na "tronie". W WC przychodzą najlepsze pomysły! :D

      16. Z pewnością "Polly", opowiada bardzo okrutną, ale prawdziwą historię. "Lithium" po prostu jest bardzo dobrze wyważone w tempie i "temperamencie". No i nieśmiertelne "All Apologies", które po prostu jest świetne.

      wieczko6

      Usuń
  12. Mogłabym :)
    Staraj się zachować większy kontrast jak rysujesz i raczej nie na kartkach w kratkę, bo mi się już wielokrotnie zdarzyło, że byłam czegoś bardzo dumna, a niestety kratka ;/

    wieczko6

    OdpowiedzUsuń
  13. Liddy, co do wektorów, właśnie chciałam dowiedzieć się gdzie takie coś można znaleźć i jak się to robi? (wybacz, jestem chwilowo zdezorientowana i mało łapię). Wiem, co to jest, ale nie mam zielonego pojęcia jak się go robi. W jakim programie, jak ustawic, by rysować wektorem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że najlepiej będzie jeśli spróbujesz to rozgryźć w praktyce ;) Polecam darmowego Inkscape, który służy właśnie do tworzenia grafiki wektorowej.

      wieczko6

      Usuń
  14. c.d..

    11. Farbowałaś kiedykolwiek włosy? (lub masz zamiar?)
    12. Jak najczęściej się ubierasz?
    13. Masz mp3, mp4 lub inny odtwarzacz muzyki?
    14. Grasz na jakimś instrumencie?
    15. Pytanie o malowaniu (nie rysowaniu) - jakich farb używałaś (np. zajęcia z plastyki)
    16. Wolisz rysować na kartce, czy w komputerze?
    17. Gdzie kupujesz dodatki do rysowania mangą (chodzi o np. Markery Copic).
    18. Jaki masz kolor w pokoju?
    19. Ile śpisz przecietnie godzin w wakacje?
    20. Lubisz odpowiadać na głupie pytania typu nr.19 czy raczej wolisz takie rzeczy zachowywać dla siebie? :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 11. Nie i wątpię żebym się kiedyś zdecydowała, gdyż włosy to jedna z "części" mojego ciała, z której jestem bardzo zadowolona i wolę zbytnio nie ryzykować utratę długich i gęstych włosów. Choć kiedyś się poważnie zastanawiałam na niebieskimi końcówkami...

      12. W to, co jest na wierzchu ;] Nie jestem typem osoby, która potrafi zastanawiać się nad ubiorem pół dnia. Fakt, że też nie zakładam dosłownie byle czego, ale moda nie jest istotnym elementem mojego życia.

      13. Mam mój telefon i nic innego nie jest mi potrzebne.

      14. Nie, choć marzy mi się fortepian (niestety brak czasu).

      15. Plastykę w gimnazjum miałam tylko rok i farb nie używaliśmy, ale najczęściej korzystam z farb akrylowych np. do malowania na obuwiu :3

      16. I to, i to. Oba środki mają swoje zalety i swoje wady.

      17. O Copicach nie myślałam pod kątem mangi. Te akcesoria, które mam pochodzą z czasopism, które prenumerowałam i z pobliskiego sklepu plastycznego.

      18. Biały z zielonymi akcentami.

      19. 8-9 godzin (na mnie to dużo). Jestem typem nocnego marka i zasypiam ok. 2 w nocy.

      20. Jak już pisałam - nie ma głupich pytań. Jeśli kogoś to ciekawi, to nie widzę w tym problemu.

      wieczko6

      Usuń
  15. Ah, kurczę i jeszcze jedno. :D Mam nadzieję, że mi wybaczysz ten nawał pytań, bo naprawdę jesteś moim autoryterem i najwyższą instancją jeżeli chodzi o grafikę.

    Jak polecałabyś "rysować" początkującemu grafikowi (chodzi o grafikę Stardoll) - z tabletem czy też bez? Oraz - korzystając z części stardoll, wektoru czy tego drugiego? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o tablety graficzne, to ogólnie je polecam, niezależnie czy dopiero jest się początkującym, czy jest się na bardziej zaawansowanym poziomie.
      Myślę, że powinno zaczynać od tego, co zna się najlepiej. Mimo wszystko w grafice Stardollowej chyba lepiej dążyć do grafiki wektorowej.

      wieczko6

      Usuń
  16. Mam dwa pytanka :)

    1. Skąd bierzesz pozy do nagłówków? Masz jakąś jedną stronę z której korzystasz, czy po prostu wyszukujesz w google?

    2. Dopiero zaczynam graficzyć i to w dodatku w Gimpie. Luknęłabyś na moje prace i powiedziała, nad czym muszę najwięcej popracować?
    wikagrafika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Pozy tworzę sama. Co najwyżej dłonie rysuję na modelach 3D.

      2. Ogólnie jak na początkującego grafika jest całkiem nieźle, masz pewne wyczucie estetyki (a z tym ostatnio ciężko!). Popracowałabym głównie nad cieniowaniem, bo robisz to po prostu od środka, a trzeba wydobyć na obrazku w 2D przestrzenny kształt. Zaobserwuj jak cieniują znani graficy.

      wieczko6

      Usuń
  17. Jeżeli mogę spytać - jakie czasopisma prenumerowałaś, i czy jest możliwość by jeszcze na jakieś się załapać? (ostatnio nawet jeśli nie manga, kręcą mnie rysunki cienkopisami).. Jestem obecnie posiadaczką (niestety) tylko jednej paczki - a konkretniej "Manga Set" artist pen. To Polskie magazyny? Ja u nas mam problemy, ze znalezieniem czegoś takiego, a wiem, że za granicą są łatwiej dostępne.

    Jaką prenumeratę byś poleciła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety aktualnie żadna z tych gazet nie wychodzi :/

      Usuń
  18. .. Lubisz jeść tzw. "zdrowe słodycze"? :) I co rozumiesz poprzez to pojęcie? Chrupki ryżowe, czy może co innego...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, chrupki ryżowe też, ale głównie chodzi mi np. o tzw. "Kit Kata" Stefani i jej siostry, który był zrobiony z samych zdrowych rzeczy, zbóż itp. a smakował dokładnie jak Kit Kat :D

      wieczko6

      Usuń
    2. Dokładnie nie wiem, ale możecie ją spytać tutaj: stephaniekossakowska.blogspot.com

      wieczko6

      Usuń
  19. Hmmm, czyli nie jest ze mną aż tak źle. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeglądasz czyjeś blogi? Zdarza Ci sie przeglądać blogi czytelników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ;D Obserwuję grubo ponad setkę blogów.

      wieczko6

      Usuń
  21. Nigdy nie jesteś chyba wredna. Odpowiesz mi wrednie na to pytanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiem szczerze: nigdy nie jestem ani wredna, ani miła. Dla mnie "wredny" lub "miły" to już jakieś zabarwienie, które odbiega od prawdy. Ja po prostu jestem szczera ;D

      wieczko6

      Usuń
  22. Czy dodałabyś poradnik jak robi się zakładki na stronę w formie obrazka. Coś w stylu twoich babeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że może się pojawić w moim najnowszym projekcie, który się coraz bardziej zbliża :D

      wieczko6

      Usuń
  23. Mam 3 pytania ^^
    Jak się robi takie zakładki (jak Twoje babeczki w menu)?
    Jak najczęściej czeszesz włosy?
    - do szkoły..
    - w domu..
    Jak rysujesz ręce? Bo próbowałam Twoim stylem, ale coś mi nie wychodziło.. Więc zrezygnowałam z pokazywania "rączek" i zwykle chowam je w kieszeniach :>

    Pozdrawiam

    Supeer blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha, i jeszcze dodam, że koszytałam z Deviantart'owych poradników.

      Usuń
    2. 1. Już odpowiadałam ;)
      2. Większość moich znajomych twierdzi, że wcale nie czeszę. Jednak, "gdybym się uczesała", to wyglądałabym mniej więcej tak:
      http://i49.tinypic.com/m3beq.png

      3. W sensie stardollowe czy bardziej realne?

      wieczko6

      Usuń
  24. Czy wykonujesz grafikę "niestardollową"? Chodzi tu o nagłówek przedstawiający realną osobę i kilka gadżetów na bloga (zakładki (coś takiego jak ty masz babeczki, tylko budki telefoniczne), mały avatar do treści "o mnie" na pasek boczny, bez tła). Przeglądając twój cennik proponowałabym ok. 700sd/800sd.

    Nie orientuję się też, czy masz otwartą kolejkę, dlatego pytam;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam! Chodzi mi też o kilka ilustracji, ale to się teraz opisywać nie będę;p

      Usuń
    2. Tak, wykonuję również niestardollową grafikę. Niestety kolejkę mam zamkniętą i raczej za szybko jej nie otworzę :/

      wieczko6

      Usuń
  25. Skoro uważasz że nie ma głupich pytań to...
    ...co poradzisz na problem gubienia skarpetek w praniu?

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwaga, bo to będzie długie.. :)))

    Ile kosztuje dódl? Wiem, że takie pytanie już się pojawiło, jakiś czas temu, ale nie koniecznie chodzi mi o to. Dódl, czyli jakaś rysowanka, szkic na zamówienie. Proszę na starmonety :**

    Często nosisz kucyki?

    Jaką kreskówkę lubisz najbardziej?

    Umiesz dobrze mówić po Angielsku?

    Jak uczyłaś się szprechać w innych językach?

    Lubisz j. niemiecki, uczyłaś się go kiedykolwiek?

    Ulubiony kraj?

    Ulubiony rodzaj papieru?

    Jaki masz telefon? (dotykowy, z rysikiem czy bez..?) Z Wi-Fi?

    Lubisz rysować mangę?

    Lubisz rysować jedzenie?

    Jakich słów nadużywasz?

    Twój ulubiony kolor trampek?

    Jakie kolory ubrań przeważają w Twojej garderobie?

    Nosisz duże t-shirty?

    Lubisz kreskówki, itd..?

    Ulubiona komedia?

    Ulubiona potrawa (uważaj..) z grilla?

    Ulubiona potrawa? (chodzi o danie)

    Jakiego szamponu używasz?

    Jakie masz kolory skarpetek w szafie?

    Jaki masz kolor oczu?

    Jaki masz sprzęt (komputer czy laptop)?

    Słuchasz często w słuchawkach? (jaki kolor masz słuchawek jeśli tak)

    Masz pupilka (tzw. 'zwierzątko')?

    Jeśli tak - jak się wabi, jeśli nie - jak nazwałabyś go?


    O szkole..

    Ulubiony przedmiot?

    Najbardziej nie lubiany przedmiot?

    Lubisz pisać kredą (po tablicy) ?

    Lubisz szkołę?

    Co robisz w wakacje?

    Czy uczyłaś się kiedykolwiek w wakacje na przyszły rok?


    Kurczę, chyba się rozpędziłam...
    Pozdrawiam, Aneta.


    OdpowiedzUsuń
  27. Tak, wiesz jak to jest- ludzie lubią krótko. Haha.. Powiedzi mi o sobie najważniejsze kilka rzeczy typu:

    Nazywam się Jola, interesuję się pływaniem, uwielbiam grę w siatę, w przyszłości chciałabym zostać słynną pływaczką.

    Coś w tym stylu, tylko wieczkowym pismem, bo chciałabym tak z grubsza poznać Twoją osobę. Pytania pytaniami.. :PPP

    OdpowiedzUsuń
  28. Hej. Skorzystałam z rad i zaczęłam Inskapować. Chciałam Ci podziękować z całego serca i poprosić o ocenę mojej pierwszej Inskapowej pracy :))

    ttp://img19.imageshack.us/img19/7141/spolierr.png

    Co sądzisz? Co muszę poprawić, nad czym ew. pracować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, link to http://img19.imageshack.us/img19/7141/spolierr.png

      :) Tam podałam bez "h" w http:// :)

      Usuń
  29. No to jak większość ja też poproszę o dobre rady na temat grafiki
    Zajrzyj na moje prace :)

    http://outlen.blogspot.com/search/label/grafika

    OdpowiedzUsuń
  30. Skąd najczęściej czerpiesz inspiracje ? :) Jesteś z tego co widzę bardzo kreatywną osobą c:

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D