środa, 22 czerwca 2011

Meme - 100 faktów o mnie 1/4

Stój!!! Jeśli nie wiesz co to Meme, to najpierw przeczytaj tego posta.

Moje pierwsze Meme - 100 faktów o mnie. Część 1 z 4. Robiłam sobie notatki na brudno, więc nie zdziwcie się jak znajdziecie gdzieś dopiski "dopisz" itp.

Mała uwaga ode mnie:
Większość z Was uważało mnie za osobę skromną i miłą, a przynajmniej tak pisało w komentarzach w różnych miejscach. Może to niektórych zdziwi, ale nie lubię tych 2 słów.
Wyraz "skromny" często jest używany jako określenie osoby umniejszającej swoje zasługi, a chodzi o trzeźwe podejście do swoich osiągnięć. Jest to też osoba cicha, skryta. Skąd wiadomo, kto wie jak właściwie używać tego słowa?
Od "skromny" gorszy jest znacznie "miły". Miły - jak komuś słodzisz? Jak kogoś pochwalisz? Podlisz? Nie. Moi drodzy. Ja jestem szczera. "Miły" to dla mnie zbyt subiektywny wyraz. Nigdy nie zamierzam być w jakiś sposób "miła", bo i po co? Szczera, a nie miła.

Także poniżej znajdziecie nieco faktów o mojej osobie. Macie prawo mnie oceniać i się nie zgadzać - jak każdy, a przynajmniej według mojej filozofii. Z chęcią porozważam nad Waszymi refleksjami.

1. Moje imię brzmi niezbyt oryginalnie "Marta".
2. Na Stardoll większość zwraca się do mnie "wieczko"
3. "Wieczko" wzięło się z dość długiej i pokręconej historii, zdradzę tylko, że "winowajcą" można nazwać pewną markę serków.
4. W realu i na bloggerze (ci, do których dotarło i ci, którym znudziło się "Maaartaaa...") nazywają mnie Liddy.
5. Co ciekawe, "Liddy" wzięło się właśnie od "wieczko". Zdążyłam się już spotkać z nickiem "wieczko" (tak, nawet z "wieczko6"), który wcale nie był mój. Dlatego powstało "Liddy". "Lid" to z angielskiego "wieczko", by nie było tak krótkie i by zdrobnić (utrzymując, że jestem osobą, a nie rzeczą) podwoiłam ostatnią literę i dodałam "-y". Tak jak Theodor to Ted, a nawet Teddy lub Edward to Ed, Eddy.
6. A propos. Bynajmniej moje zainteresowanie angielskim nie jest (a przynajmniej mam taką nadzieje) spowodowane namowami mediów i uważanie ten język za nowoczesny. Nie chcę absolutnie zacząć mówić Pongliszem. Robię to z 4 powodów:

  • bo lubię
  • bo muszę
  • bo się przyda
  • bo akcja mojej powieści dzieje się w Anglii (z uzasadnionych powodów)
7. Jeśli się do czegoś przykładam to dążę do perfekcji...
8. ...Przez co zajmuje często to sporo czasu.
9. Co do szkoły to jestem raczej dobrą uczennicą.
10. Najbardziej mi wychodzą/najbardziej lubię/umiem, ale nauczyciel mnie docenił dopiero pod koniec roku:
  • j. polski
  • j. angielski
  • matma (chwała Bogu!)
  • informatyka
  • plastyka (której niestety nie ma za wiele)
11. Najmniej mi wychodzą/najbardziej nie lubię/umiem, ale nauczyciel mnie nie docenił:
  • niemiecki (mam uraz z przeszłości)
  • biologia
  • historia (mam na nią patent, ale strasznie się na niej nudzę)
  • w-f (kocham taniec, uwielbiam nogę, lubię rzucać do kosza, ale delikatnie mówiąc sport nie jest dla mnie)
12. Moja klasa nie należy do najlepszych pod względem nauki, ale jesteśmy całkiem zgrani. Często nauczyciele się dziwią jak łatwo i szybko idzie nam praca w grupach.
13. Lubię współpracę, ale preferuję pracę solo.
14. Wolę towarzystwo raczej inteligentnych osób. Ciężko mi na dłuższą metę przebywać z osobami sporo młodszymi lub ewidentnie idiotami (nie chodzi mi o upośledzenie, tylko o pospolitą "życiową głupotę".
15. Gdy chcę potrafię być bardzo otwarta na ludzi, jednak czasem moja podświadomość zmusza mnie do swego rodzaju nieśmiałości, by czasem, ktoś coś zrobił za mnie. Staram się z tym walczyć, choć jest to dość wygodne.
16. Jestem typem myśliciela i obserwatora...
17. ...Najprawdopodobniej jest to spowodowane moimi planami związanymi z kinem lub ewentualnie pisaniem albo tworzeniem mangi.
18. Chciałabym zostać reżyserem i/lub scenarzystą.
19. Do świata filmu wniosłabym bardziej abstrakcyjne myślenie i skierowałabym większą uwagę na dobór muzyki.
20. Walczyłabym o docenienie głównych oświetleniowców (lub coraz popularniej zwanych gafferów), bo wykonują kupę roboty i razem z reżyserem to oni głównie tworzą klimat (nie wspominając już o scenarzyście).
21. Za największy sukces w tej branży uznałabym nagrodę nieskomercjalizowanego i stronniczego konkursu jak np. Oscary i możliwość ekranizacji prequelu lub sequelu Harry'ego Pottera albo którejś ze książek Fitzka.
22. Lubię wielu reżyserów, ale to dopiero Tim Burton wciągnął mnie w niesamowity świat kina. Uważam, że znacząco przyczynił się do rozwoju obecnych filmów.
23. Jeśli chodzi o aktora to mam problem. Na uwagę z pewnością zasługuje niesamowita rola Ledgera jako Jokera w "Mrocznym Rycerzu", który moim zdaniem absolutnie był lepszy od Nicholsona, mimo moich zamiłowań do Burtona.
24. Aktorka (zdecydowanie) Helana Bonham Carter. W każdym filmie tworzy zupełnie nowe i inne kreacje. Bellatrix a Królowa Elżbieta? Mistrzostwo. Klasa sama w sobie.
25. Kompozytorów muzyki filmowej można znaleźć wielu wybitnych, ale nie wielu tak charakterystycznych. Jego utwory potrafią być dynamiczne lub wzruszające lub oba na raz. Mowa tu panu Zimmerze.
Wyróżnić muszę również Johna Williamsa, bo jest nazwisko, które towarzyszyło mi przez wiele tytułów i nie mogę o nim zapominać. Williams tworzy melodie, które można rozpoznać po pierwszych nutach i na zawsze zapiszą się w historii kina.
Jeszcze jest jedna postać, którą chcę przytoczyć, choć znacznie mniej doceniana i znana. Nicholas Hooper - głównie znany z sountracków z V i VI części Harry'ego Pottera. Zmieścił się w tym punkcie za te dwie płyty, a w szczególności za magiczne "Harry and Hermione" i perfekcyjne oddanie klimatu książkowych miejsc oraz sytuacji.

2 komentarze:

  1. Przeczytałam...
    Też muszę jeszcze takie coś zrobić bo mnie Luna zaprosiła. Ale mi się nieeeeeechceee. No trudno będę się musiała trochę potrudzić i wziąć sobie trochę czasu na przemyślenie i spisanie.
    A tymczasem idę spać..XD

    Pozdrawiam ;)
    Naomi0301

    OdpowiedzUsuń
  2. czy robiłaś nagłówek ta tego bloga ? http://metki-miskalol.blogspot.com/ bo jest tam twoja praca

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D