niedziela, 10 kwietnia 2011

Znowu o cieniach

Dziś znowu napiszę o cieniowaniu, ale tym razem o stylu jego tworzenia (pokręcone, ale zaraz zrozumiecie o co chodzi). Postanowiłam wyróżnić 4 typy:

1. Cieniowania (prawie) brak


Ten sposób charakteryzuje początkujących grafików. Refleksów w ogóle brak, a cienie pojawiają się sporadycznie. Nie daje to zbyt dobrych efektów, lecz połączenie z zachowaną anatomią daje nie najgorszy wynik.
Grafika pochodzi stąd.

2. "Gradientowo"


Umiejętne posługiwanie się tą techniką może dać dobre efekty. Bardzo trzeba uważać by nie stworzyć plastiku.
Grafika pochodzi stąd.

3. Rozmyte cienie


Ten styl reprezentuje z pewnością Magdomilowicz, jego prace zna chyba każdy. Na temat tego stylu zdania są podzielone. Główną zaletą jest, że jest szybszy od ostatniego.
Grafika pochodzi stąd.

4. Warstwowo


Robienie tego rodzaju grafików jest bardzo czasochłonne. Wymaga dbałości o szczegóły i znajomości anatomii by uzyskać ładny efekt.
Grafika pochodzi stąd.

Jaki jest wasz ulubiony styl? ;)

Teraz jeszcze małe zadanie dla Was: O czym chcecie następny poradnik o grafice?
Do wygrania 10SD na drobne zakupy, wybiorę najciekawszy pomysł. Czas do 11.04.2011r. 23:59. Tylko dla obserwatorów!

11 komentarzy:

  1. Jak malować ubrania, ale nie tak na jednolity kolor, tylko tak jak mniej więcej na obrazku 3 i 4 ;) To jest dla mnie taka zagadka, że nie wiem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie dostaniemy najtaniej Corela..XD ?
    Nie no żart.

    Może... jak zrobić np. zamykające się oczy, machającą dłoń, psa merdającego ogonem itp. w najpierw przygotowanej przez nas grafice.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi by pasowało jak robić ubrania, takie jak na 3 i 4 grafice, jak robić włosy i powyginane ręcę... No i może poradziłabyś jakiś taki dobry, darmowy program graficzny dla początkujących żeby ściągnąć z neta:)

    Isabella_love13

    OdpowiedzUsuń
  4. Najjbardziej podoba mi się ostatnia grafika.

    Odpisz mi na gg :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak cieniować warstwowo .

    Ja nie biorę udziału w konku tylko po prostu proszę ;**

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie się najbardziej podoba cieniowanie rozmyte...takie najbardziej naturalne : ) sama tak robię ;***

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej mi się podoba warstwowo

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chciałabym poznać tajemnicę malowania ubrań ;-)

    www.stardoll-madzia-i-kama.blogspot.com

    1Kama1

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi najbardziej podoba się 3 i 4. 2 jest dla mnie przeciętne, chociaż lepszego bym raczej nie zrobiła. Nie podoba mi się 1 -czyli "cieniowania prawie brak"

    OdpowiedzUsuń
  10. WoW!! super, masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja nie mam głowy do grafiki :))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D