piątek, 1 kwietnia 2011

O grafice

Dużo osób ostatnio pyta mnie o grafikę. Chcę udzielić odpowiedzi na te najbardziej powtarzające się pytania, bo to powtarzanie się jest dość nudne.

Jakiego programu używasz?
Korzystam z Photoshopa i pakietu Corela.
Szczerze to bardzo nie lubię tego pytania i nie umieściłam na nie odpowiedzi w dziale nagłówki, bo to nie jest w sumie istotne. Nie u wszystkich tak jest, ale panuje powszechne przekonanie (może trochę użyłam groteski), że Paint to program zbędny na komputerze, Gimp to niesamowite odkrycie, a Photoshop robi za użytkownika komputera. Nie zgadam się z tą opinią. Liczy się talent, a nie program. Nawet w Paincie można robić cuda! Nie wierzycie? Zobaczcie:

 


Gimp to też nie jest wielkim odkryciem, pierwsze wydanie było już w 1995r. Cała ta ekscytacja mnie dziwi. Jeśli ktoś nie ma Photoshopa to niech nie uważa, że to lans ani wiele lepszy program od Gimpa. Różnice są, ale porównując cenę PS i darmowego Gimpa, możemy przymknąć na to oko. PS jest przede wszystkim nieco bardziej intuicyjny i ma więcej funkcji, nic po za tym. Czemu, więc korzystam z PS? Mój tata robiąc różne kursy otrzymał ten program, a Corela z pracy (grafikę robi tylko amatorsko).

Od jak dawna robisz grafiki?
Grafiką komputerową zajmowałam się od kiedy pamiętam, a te typu Stardoll od roku, z tym że od miesiąca bardziej na serio.

Ile Ci zajmuję zrobienie jednego nagłówka?
To zależy. Najkrócej się robi nagłówek z niecałą 1 postacią jak np. na nagłówku bloga. Najdłużej kilka całych dollek. Jedna lalka zajmuję mi tak 3-4 godziny (ostatnio idzie mi coraz szybciej), złożenie wszystkiego w całość jak napis, tło, postacie ok. godziny. Jeśli chodzi o moje prace to ciągle zmieniam jakieś szczegóły, dążę do perfekcji, stąd ten długi czas. W tygodniu też nie za bardzo mam kiedy, więc zazwyczaj robię większość w weekendy, ale nie zawsze ;)

Czemu Twoje nagłówki są takie drogie?
Kiedyś kolega mojego taty (sprzedawca) powiedział "Towar jest tyle wart, ile za niego dał klient". Czyli, jeśli ktoś chce zapłacić za coś tyle, to czemu by nie? I tak w porównaniu z innymi to nie jest to bardzo dużo ;)

Nauczysz mnie robić takie nagłówki?
Niezbyt. Jeżeli będę miała czas na jakiś poradnik to umieszczę go na blogu, by każdy mógł to zobaczyć, Szybko się nie da tego nauczyć, a to jest kwestia ćwiczeń (nie tylko grafiki, ale i rysunku oraz anatomii), w Internecie jest dużo poradników, nie tylko o Stardollowej grafice.

Ocenisz moją pracę?
W sumie to nie jestem jakimś ekspertem, ale z chęcią skomentuję Twoją pracę. Lubię przeglądać arty innych Stardollowiczek, są coraz lepsze :)

To chyba na razie tyle z tych najczęstszych pytań. Jeśli chcecie się jeszcze czegoś dowiedzieć (nie tylko o grafice) to piszcie w komentarzach ;D

10 komentarzy:

  1. cześć!! Mam proźbę i pytanko.
    Pytanie: Będą kolejne kolekcje Hello Easter?
    I teraz proźba: Czy mogłabyś ocenić moją grafikę?? Mój blog z grafiką to: graphic-by-melissa.blogspot.com . Piszę z koleżanką ale proszę o ocenienie tylko moich prac (czarnaMelissa).
    Z góry dzięki za odp ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super blog. :)
    Czy mogłabys ocenic moja grafike na blogu
    graphics-stardoll-nati155.blogspot.com

    Bardzo proszee ;))
    Pozdrawiam , nati155 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do Melissa:
    Co do Hello Easter myślę, że jeszcze jedną zrobię, ale nie wiem kiedy, bo mam sporo zamówień.
    Grafików na razie nie oceniam, ponieważ wydaję mi się, że widziałam już gdzieś jeden z nich. Teraz nie umiem znaleźć tej stronki, ale jeśli podasz linka do tej strony, a ja ją rozpoznam i faktycznie będzie pisało, że robiłaś tam grafikę to nie ma sprawy. Jeśli naprawdę jesteś autorką, to nie bierz tego do siebie, po prostu jestem uczulona na kopiarstwo i ostrożnie podchodzę do każdej grafiki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do Nati:
    Będę szczera. Twoje prace są niezłe, ale jakoś za mało cieniowania (a miejscami wcale) i proporcje u niektórych dollek są lekko zaburzone. Najbardziej mi się podoba nagłówek Stardoll Brylanty ładna fryzura. Nie jesteś całkiem początkująca, ale jeszcze czekają Cię ćwiczenia i ciężka praca. Jednak wyrobisz, każdy kiedyś zaczynał. Pierwsze nad czym zaczęłabym pracować to ręce. To zmora każdego, pamiętam jak ich nienawidziłam :D
    Trzymaj się i ćwicz, jesteś na dobrej drodze!

    OdpowiedzUsuń
  5. wieczko6 , odpisałas melissie i moze widziałas juzgdzies ten nagłówek . ;) Moze tu :
    we-design-stardoll.blogspot.com/2011/01/dzieki.html
    Mysle ze tu, ja odrazu poznałam ;)
    Pozdrawiam, nati155

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuję ;)
    Akurat , ja nie robiłam nagłówka Stradoll brylanty, to była taka .. reklama tego bloga ;)
    Ale dzięki..

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy dobrze że to robienia nagłówków uzywam GIMPA 2,a do podpisywania PhotoScape?

    Jak pobrać czcionki zneta ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Z PhotoScape za dużo do czynienia nie miałam, ale dziwię się, że po prostu nie podpisujesz w Gimpie. Oczywiście nie liczą się programy tylko efekt końcowy.

    Dość jasny artykuł na temat czcionek jest tu: http://stardoll-i-my.blogspot.com/2011/01/czcionki.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D