wtorek, 4 września 2012

Osobisty "Bagaż", czyli dyskowy plecak

"Brakuje takiego przejścia między szkołą i wakacjami. Na początku powinno być mniej lekcji czy coś..." Mówisz - masz! Dzięki mojemu nazwisku trafiłam do 2 grupy, więc 3 ostatnie lekcje dziś to rzeźba, a ta była odwołana. W związku z tym, że byłam w domu wcześniej (czyt. o 15), postanowiłam skończyć mój plecak.
Długo zastanawiałam się nad motywem, aż w końcu zdecydowałam się na niezwykłą postać ze "Świata Dysku" - Bagaż. Każdy wtajemniczony przyzna, że naprawdę ma charakterek :)
"Bagaż można opisać jako skrzyżowanie walizki z maniakalnym mordercą."
"Czarodzicielstwo" - Terry Pratchett 
"Bagaż - kufer z drewna myślącej gruszy czemu zawdzięcza szereg niezwykłych możliwości. Posiada mnóstwo małych nóżek, dzięki którym może podążać za swym właścicielem. Gdy się porusza ignoruje wszystko co spotka na drodze (po prostu przechodzi przez to bądź po tym). Bagaż jest także w stanie bronić właściciela, przy czym wykazuje się zdumiewającą taktyką połykania i tratowania (bądź tratowania i połykania) przeciwników, wykazuje przy tym także niesamowity instynkt samozachowawczy."
pratchett.pl
Po nałożeniu sporej warstwy farb akrylowych i markera, mogę wreszcie wsadzić coś (na zdjęciu przykład w postaci I tomu) do mojego własnego "Bagażu". Plecak prezentuję się tak:
Uwielbiam malować na plecakach, trampkach itp., bo można sprawić, że przedmioty, których na codziennie się używa, są bardziej "swoje". Nie zawsze wszystko wyjdzie (tu np. jest zdecydowanie krzywy napis, ale i tak go ratowałam). Takie przerabianie różnych rzeczy rozwija kreatywność, uczymy się wykorzystywać właściwości danego produktu (jak ta kieszeń czy paski) w zupełnie inny sposób.
Wyjątkowo pozwoliłam sobie na teledysk. Ten utwór słyszeliście. Niejednokrotnie. Szkoda tylko, że większość tak naprawdę go nie zna. Znów tryumf prostych słów. "Massive Attack" i Elizabeth Fraser w interesującej kompozycji:
   
Myślę, że niedługo może się pojawić więcej takich prac, jednak potrzebuję motywacji... Może wspomożecie komentarzami z Waszą opinią na temat mojej pracy? :D
Na koniec 2 ciekawostki.
1. Jedna z wersji z popularnego programu do odtwarzania multimediów VLC (pomarańczowy pachołek) nosi nazwę "Luggage", czyli "Bagaż" (bynajmniej to nie przypadek, 2 następne również mają dyskowe nazwy).
2. Dziś wracając ze szkoły tzw. "Zielonym Mostkiem" weszłam ze znajomymi w kadr... EsceTV zapowiadającej nowy odcinek School Listy - Opole, bój się!

6 komentarzy:

  1. ¡¡¡¡ʎʇ żıu 'nʞɐʇo ɾǝızpɹɐq ɯǝʇsǝɾ 'ɐʞɹoıs

    OdpowiedzUsuń
  2. ojoj, uwielbiam Partchett'a :D świetnie wygląda ten plecak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten plecak jest świetny! Ja nawet rysować tak nie potrafię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś takie rzeczy robić na zamówienie ;p

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie te konstruktywne. Wierzę, że sprawiedliwe oceny pomogą mi się rozwijać. To tylko chwila, a naprawdę możesz sprawić mi ogromną przyjemność ;D